Verkosta kuumia liidejä

Liidien kehittyminen uskollisiksi, tuottaviksi asiakkaiksi on monen liiketoiminnan menestyksen edellytys. Onkin tärkeää, että sivusto löytyy hakukoneista ja muista kohderyhmien käyttämistä kanavista. Sisällön tulisi myös tukea verkkosivuille asetettuja tavoitteita ja ohjata sivuston kohderyhmät tekemään haluttuja toimenpiteitä.

Snoobi Analyticsia voidaan hyödyntää liidien tuottamisessa ja syvällisemmän asiakasymmärryksen hankkimisessa.  Web-analytiikkaa kannattaa hyödyntää B2B-liidilistojen tekemiseen myynnin ja markkinoinnin tueksi. Liidit voidaan pisteytyksen avulla järjestää niiden myyntivalmiuden mukaan, jolloin osa liideistä siirtyy myyjille ja osa puolestaan markkinoinnin lämmitettäviksi.

Pisteytyksellä tarkoitetaan sitä, että yksittäisille sivustolla käynneille annetaan pisteitä erilaisten kriteerien mukaan. Pistekriteereitä voivat olla esimerkiksi

  • erilaiset sisääntulotavat
  • edellisten käyntien tai sivulatausten määrä
  • käynnit määrätyllä sivulla tai osiolla
  • sivustolla vietetty aika
  • organisaation tyyppi.

Määritetyn pisterajan ylittävät käynnit pääsevät mukaan pisteytettyyn kävijäsegmenttiin. Myös poissulkevien sääntöjen avulla voidaan laatia hyvin tarkkoja kävijäsegmenttejä ja tarkastella hyvinkin yksityiskohtaisesti sivuston tapahtumia.

Pisteryhmille voi määrittää myös tavoitepisteet, jotka ylittävät käynnit lasketaan mukaan. Tavoitepisteiden tasoa kannattaa päivittää tasaisin väliajoin. Liian alhaiset tavoitepisteet tarkoittavat, että pisteytykseen tulee mukaan turhiakin käyntejä, kun taas liian korkeat pisteet voivat johtaa siihen, että pisteryhmän tarkoituksen mukaisia käyntejä saattaa tipahtaa pois.

Aloita liidien tuottaminen jo tänään – kokeile Snoobi Analyticsia ilmaiseksi 30 päivää!

ALOITA KOKEILUJAKSO TÄSTÄ