Markkinoinnin testaaminen

Markkinoinnin testaaminen on avain tulokselliseen ja kustannustehokkaaseen markkinointiin. Snoobi Analyticsin avulla testaat erilaisten markkinointitoimenpiteidesi tehon luotettavasti ja reaaliaikaisesti, oli kyse sitten display-mainonnasta, Google Adwords -mainonnasta tai esimerkiksi sosiaalisen median toimenpiteistä.

Snoobi Analyticsin avulla saat tuloksia heti, joten voit tarpeen mukaan tehdä markkinointiisi välittömiä muutoksia. Voit esimerkiksi vertailla kahden tai useamman vaihtoehdon tehoa keskenään ja valita testin tulosten perusteella paremmin toimivan. Tätä kutsutaan A/B-testaamiseksi. A/B-testaaminen ei rajoitus pelkästään mainontaan, vaan voit testata lähes mitä tahansa: sivustosi tekstejä, rakennetta, toimintakehoitteita ja visuaalisia elementtejä. Testaamisen tulokset näet helposti Snoobi Analyticsista.

Mitä kaikkea voin testata Snoobi Analyticsin avulla?

Mitä voit mitata, sitä voit testata. Voit testata esimerkiksi

  • kahden erilaisen laskeutumissivun konversiota
  • erilaisten toimintakehoitteden (Call to Action, CTA) tehoa
  • Adwords- tai display-mainosten tuottamaa konversiota
  • painikkeiden sijoittelua, kokoa ja väriä
  • Lomakkeita
  • jne.

Testaamisen helpottamiseksi kannattaa hyödyntää Snoobi Analyticsin rinnalla esimerkiksi Visual Website Optimizer -työkalua, jolla luot helposti erilaisia versioita testattavista asioista.

Mitä hyötyä markkinoinnin testaamisesta on?

Jos et testaa markkinointiasi, et tiedä mikä toimii ja mikä ei. Testaaminen auttaa sinua kohdentamaan markkinointieurot oikein ja saamaan parhaan mahdollisen hyödyn toteuttamistasi toimenpiteistä. Testaamien on olennainen osa ns. konversio-optimointia, jolla pyritään maksimoimaan verkkosivuston tuottamien konversioiden, kuten kauppojen, yhteydenottojen ja materiaalilatausten määrä.

Kokeile Snoobi Analyticsia 30 päivää veloituksetta – aloita heti!

ALOITA ILMAINEN KOEKÄYTTÖ

 

Miten testaaminen etenee?

Suosittelemme hyödyntämään markkinoinnin testaamisessa ns. STAR-mallia: Suunnittele, Testaa, Analysoi, Reagoi. Ja aloita alusta,

Suunnittele

Määrittele ensin, mitä markkinointisi osa-aluetta tai markkinointitaktiikkaa haluat testata. Tämän jälkeen määritä testille tavoitteet, joiden perusteella testin tuloksia analysoidaan.

Testaa

Suunnittelun jälkeen on varsinaisen testijakson aika. Testatessa on tärkeää varmistaa, että testin tulokset saadaan mitattua oikein. Käytettävä mittausmenetelmä riippuu siitä, missä kanavassa testi tapahtuu.

Analysoi

Testijakson jälkeen on aika analysoida testin tulokset. Tuloksia tarkastellaan aina vasten testin tavoitteita. Analyysi kertoo, miksi testijakson tulokset ovat sellaiset kuin ovat, ja miten testattavaa taktiikkaa tai osa-aluetta voidaan kehittää.

Reagoi

Testi on vain niin onnistunut kuin sen perusteella tehdyt jatkotoimenpiteet. Kun analyysin perusteella on löydetty kehityskohteita jatkoa ajatellen, seuraava vaihe on toimia näiden kehityskohteiden vaatimalla tavalla. Samalla voi siirtyä jälleen testiprosessin ensimmäiseen vaiheeseen, eli seuraavan testin suunnitteluun.

Miten autamme sinua testaamaan markkinointisi tehoa?

Asiantuntijamme auttavat sinua halutessasi kaikissa markkinoinnin testaamisen vaiheissa:

  1. Autamme sinua löytämään oikean testikohteen ja määrittelemään testin parhaan lopputuloksen varmistamiseksi.
  2. Autamme sinua varmistamaan, että testin tulosten mittaaminen onnistuu luotettavasti.
  3. Autamme sinua analysoimaan testin tulokset ja löytämään syyt tulosten taustalla.
  4. Autamme sinua kehittämään omaa toimintaasi testin tulosten pohjalta ja valitsemaan seuraavan testikohteen.

Jos kaipaat apua markkinointisi testaamisessa, ota yhteyttä täyttämällä oheinen lomake tai soittamalla meille numeroon 09 231 47 197.