Markkinoinnin mittaaminen

Markkinoinnin mittaaminen luo pohjan markkinoinnin kehittämiselle. Mitä tarkemmin tiedät, miten esimerkiksi mainoskampanjan tavoitteet täyttyivät, sitä paremmin osaat arvioida, miten onnistunut kampanja oli. Snoobi Analyticsin avulla voit mitata markkinointisi tehoa reaaliaikaisesti ja luotettavasti.

Yksi mainonnan mittaamisen perusasia on linkkien tunnisteiden lisääminen. Niiden avulla tiedät, mitä linkkiä klikkaamalla kävijä on saapunut sivustollesi ja päätynyt vaikkapa tilaamaan. Näin saat myös tietää, mitkä yksittäiset mainokset tai kanavat ovat tuottaneet parhaat tulokset. Snoobi Analyticsista löytyy sisäänrakennettu työkalu mainonnan tunnisteiden luomiseen.

Totea Snoobi Analyticsin teho itse – aloita ilmainen 30 päivän mittainen koekäyttöjakso heti!

 

ALOITA 30 PÄIVÄN KOEKÄYTTÖ TÄSTÄ

Miten markkinointia kannattaa mitata?

Nykypäivänä mainonnan ja muun markkinoinnin mittaaminen onnistuu hyvinkin tehokkaasti, kunhan vain muistaa ottaa huomioon muutaman tärkeän perusasian.

Mittaa sekä verkkoa että offlinea

Tänä päivänä yhä harvempi kampanja tapahtuu ainoastaan verkossa. Offline-maailmasta voidaan ohjata väkeä verkkoon – ja päinvastoin. Mitä tehokkaammin mittaat molempia maailmoja, sitä paremmin saat todellisen tuoton selville.

Aseta kampanjalle konkreettiset tavoitteet

Jos kampanjasi tavoitteena on tehdä jotain ”niin hyvin/paljon/tehokkaasti kuin mahdollista”, on kampanjan todellisen onnistumisen mittaaminen vaikeaa. Asettamalla konkreettiset tavoitteet näet paremmin, onnistuiko kampanja.

Varmista kampanjan mitattavuus

Jotta mainonnan mittaus onnistuu, pitää kampanjan olla mitattavissa. Verkossa tämä on helppoa, kun kiinnittää huomiota mainoslinkkeihin. Myös offline-kampanjoita voi mitata esimerkiksi kampanjasivustojen tai Snoobi-numeroiden avulla.

Tarkista kampanjan toimivuus puolivälissä

Yksi verkkomainonnan hienoista puolista on sen helppo muokattavuus. Tarkista kampanjan puolivälissä, oletko tavoitevauhdissa. Jos kampanja vaatii muutoksia, puolivälissä siihen ehtii vielä vaikuttaa.

Mikä on lopputulos?

Kampanjan jälkeen kannattaa tarkastella kampanjaa kokonaisuutena. Minkälaisia tuloksia saatiin? Saavutettiinko tavoitteet? Mitkä kanavat tai mainosmuodot toimivat parhaiten?

 

Miten asiantuntijamme auttavat markkinoinnin mittaamisessa?

Autamme sinua mittaamaan markkinointiasi näin:

  1. Mahdollistamme monikanavakampanjoiden mittaamisen yhdellä kätevällä työkalulla, Snoobi Analyticsilla.
  2. Autamme sinua asettamaan oikeat tavoitteet, jotta markkinointisi kehittyy ja tuottaa.
  3. Autamme kumppanitoimistojasi toteuttamaan kampanjan niin, että kaikki saadaan mitattua.
  4. Analysoimme kampanjasi toimivuutta sekä kampanjan aikana että kampanjan jälkeen.
  5. Autamme sinua kehittämään markkinointiasi todennetun tiedon perusteella.

Kaipaatko apua markkinointisi mittaamisessa? Ota yhteyttä täyttämällä oheinen lomake tai soittamalla meille numeroon 09 231 47 197.