Konversio-optimointi

Konversio-optimointi on systemaattista testaamista, joilla pyritään saamaan mahdollisimman monet sivuston kävijöistä tekemään toivottuja asioita.

Konversio-optimointi lähtee ajatuksesta, että sivustolla on tiettyjä asioita, joita haluat kävijöiden siellä tekevän. Nämä liittyvät yleensä suoraan liiketoiminnan kasvattamiseen. Esimerkiksi verkkokaupassa pyritään maksimoimaan sekä tilauksen aloittaneiden että loppuun saattaneiden määrää. B2B-yritys voi puolestaan pyrkiä saamaan sivustonsa kautta mahdollisimman monta yhteydenottoa tai tarjouspyyntöä.

Konversio-optimointi on systemaattista testaamista, jossa verkkosivuston tekstejä, kuvia, elementtien asettelua ja toimintokehotteita pyritään muokkaamaan siten, että ne ohjaisivat kävijöitä paremmin kohti toivottua tapahtumaa.

Liiketoiminnalliset tavoitteet sivustolla ovat tyypillisesti yhteydenottoon, ostotapahtumaan, kirjautumiseen tai tiedon lataamiseen liittyvä asioita. Konversio-optimoinnin tavoitteita voivat olla esimerkiksi:

  •  Verkkokaupan ostojen kasvattaminen
  •  Yhteydenottopyyntöjen määrän kasvattaminen
  •  Tarjouspyyntöjen saaminen
  •  Ohjelmiston kokeiluversion latausten kasvattaminen
  •  Tuotekuvaston latausten määrän kasvattaminen
  •  Asiakasrekisterin tietojen kartuttaminen
  •  Uutiskirjeen tilaajien määrän kasvattaminen
  •  Facebook-sivustojen seuraajien kasvattaminen
  •  Kävijän viihtymisen lisääminen sivuilla

Snoobi Analytics mahdollistaa systemaattisen konversio-optimoinnin. Testaamalla saat selville mahdolliset oston esteet ja verkkosivustollasi olevat pullonkaulat. Konversio-optimointia ei pitäisi ajatella kertaluontoisena projektina, vaan parhaimmillaan se on jatkuvaa tekemistä.

”Älä koskaan lopeta testaamista, niin markkinointisi ei koskaan lopeta kehittymistä”, lausui aikanaan itse David Ogilvy.

Snoobi Analyticsin avulla tuot konversio-optimoinnin osaksi arkeasi ja parannat sivustosi tuottoa joka ikinen päivä!

Voit kokeilla Snoobi Analyticsia ilmaiseksi 30 päivää – aloita kokeilu heti!

ALOITA KOEKÄYTTÖ!